Home » Rezidența pentru cetățeni din statele UE – încadrați cu contract de muncă

Rezidența pentru cetățeni din statele UE – încadrați cu contract de muncă

Acest articol descrie procedura aplicabilă obținerii dreptului de ședere în România pentru cetățeni din statele UE care sunt angajați la societăți românești și locuiesc în România pentru o perioadă sau perioade mai lungi de 90 de zile.

Pentru a putea să locuiască în România pentru o perioadă sau perioade mai mari de 90 de zile, orice cetățean al unui stat membru UE are obligația de a se înregistra la Inspectoratul General pentru Imigrări. Deși nu este necesar un permis de muncă pentru cetățenii din statele UE, aceștia trebuie totuși să se înregistreze la autoritățile locale de imigrare. În urma înregistrării, cetățeanului UE i se eliberează un certificat de înregistrare. Pe baza certificatului de înregistrare, el poate locui în România pentru o perioadă sau perioade acumulate de peste 90 de zile.

În funcție de scopul șederii în România (cum ar fi: angajare, detașare internațională, afaceri, căsătorie, etc.), cetățeanul UE trebuie să îndeplinească condiții specifice pentru înregistrarea rezidenței. De asemenea, este solicitat un anumit set de documente pentru solicitarea de înregistrare a dreptului de ședere la Inspectoratul local pentru imigrări, în funcție de scopul șederii în țară.

Acest articol detaliază procedura și documentele necesare pentru înregistrarea rezidenței în România pentru cetățeni din statele UE care sunt angajați în România.

Documentele necesare

Mai întâi vom detalia lista documentelor care trebuie pregătite pentru dosarul de cerere și vom explica cerințele specifice pentru fiecare dintre acestea.

1. Contractul de muncă, semnat cu angajatorul

  • Conform legislației românești, pentru a fi considerat valabil contractul trebuie semnat de ambele părți (angajat și angajator)
  • În plus, inspectorii de imigrare vor dori să vadă contractul atât în original cât și în copie
  • În dosarul de solicitare, contractul poate fi înlocuit și cu un certificat de angajare emis de angajator. Un astfel de certificat trebuie să fie întotdeauna în original.

2. Print-screen din Registrul de Evidență al Salariaților (ReviSal)

  • trebuie să faceți un print-screen din secțiunea care reflectă starea contractului de muncă, în ReviSal
  • documentul trebuie apoi semnat și ștampilat de un reprezentant al societății și adăugat la dosarul de cerere.

3. Cartea de identitate sau pașaportul cetățeanului străin

Nu sunt necesare ambele documente. Străinul trebuie să aducă unul dintre cele două.

4. Cerere standard

Cererea este un document standard și îl puteți descărca și tipări de aici.

Pașii de urmat

După ce toate documentele de mai sus sunt pregătite și le aveți la dosar, următorul pas este depunerea online a solicitării de înregistrare a rezidenței. Ca pas de pregătire, vă recomandăm să aveți toate documentele din dosarul de cerere scanate în format PDF (mai puțin formularul de cerere).

Depunerea online a dosarului se face pe platforma Oficiului Român pentru Imigrări, aici. Dacă nu aveți încă un cont online, trebuie să creați unul, folosind o adresă de e-mail validă.

După finalizarea cu succes a depunerii online, ultimul pas va fi depunerea dosarului în format fizic la formațiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări. În acest scop, după verificarea documentelor transmise online, ofițerii de imigrare vă vor anunța prin e-mail cu privire la data și ora la care veți fi programat pentru depunerea fizică la ghișeu.

Pentru a depune dosarul în format fizic, trebuie să mergeți la formațiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări din județul în care cetățeanul UE și-a stabilit adresa.

Eliberarea certificatului de înregistrare

În general, certificatul de înregistrare este eliberat de autorități în aceeași zi, după-amiază, sau cel târziu în a doua zi lucrătoare. Documentul poate fi eliberat cu o valabilitate de până la 5 ani.


Resurse similare:

Lasă un comentariu

Doriți să vă abonați la articolele noastre pe subiecte privind imigrarea?

Te-ai abonat cu succes la newsletter-ul nostru. Multumim!

S-a produs o eroare. Te rugăm să încerci din nou..

Expat-Center Romania va utiliza datele tale doar în scopuri informative prin newsletter-ul nostru.