Îndrumare fiscală

Obligații fiscale pentru un salariat detașat din SUA – explicații complete

Pinterest LinkedIn Tumblr

Explicăm în acest articol care sunt obligațiile în ce privește declararea și plata de contribuții pentru un salariat detașat din SUA să presteze activități la sediul unui angajator român.

Mai concret, avem situația unui angajator de pe teritoriul SUA care decide să detașeze unul dintre angajați în România, pentru o perioadă de 2 ani. În perioada detașării sale, angajatul va desfășura activități la sediul unui angajator din România, în beneficiul acestuia din urmă. În plus, pe tot parcursul perioadei de detașare contractul de muncă al salariatului cu angajatorul din SUA va rămâne activ, iar salariul acestuia va continua să fie plătit de către angajatorul său din SUA.

Vom explica mai întâi obligațiile fiscale din perspectiva impozitului pe venit și în ce context se datorează acesta în România, după care vom explica obligațiile în ce privește declararea și plata contribuțiilor sociale obligatorii în contextul specific al acestei detașări.

Tax & Legal consultant since 2005.

Write A Comment