Home » Afaceri și Economie » De ce să alegi digital marketing-ul în schimbul metodelor clasice?

De ce să alegi digital marketing-ul în schimbul metodelor clasice?

Digital marketing-ul a început să se dezvolte în anii 1990 ca parte a noilor strategii de marketing bazate pe internet ale companiilor și s-a extins continuu de atunci. A adus în piață forme total noi de publicitate și strategii de dezvoltare a brand-urilor disponibile pentru toate tipurile de organizații care folosesc internetul și tehnologia.

Dar este digital marketing-ul mai bun și mai eficient decât căile de marketing clasice? Și de ce să alegi digital marketing-ul în locul celui tradițional? Propunem să analizăm în acest articol principalele avantaje pe care industria de digital marketing le oferă în comparație cu industria de marketing tradițional.

Cinci avantaje importante care te vor determina să alegi digital marketing-ul

Indiferent de forma pe care o poate lua (internet, radio, TV, presa tipărită, etc.), marketingul a fost întotdeauna axat pe dezvoltarea mijloacelor și strategiilor de conectare cu publicul potrivit, la momentul potrivit și la locul potrivit. Întrucât astăzi trăim într-o lume digitală, oamenii petrecând din ce în ce mai mult timp online, atunci specialiștii spun că digital marketing-ul poate face acest lucru într-un mod foarte eficient. Să vedem cum.

1. Evaluarea rezultatelor în timp real

Folosind tehnologia adecvată și metodele de segmentare a publicului (de exemplu, în funcție de criterii precum vârsta, locația geografică, sex, hobby-uri, etc.), digital marketing-ul oferă în ziua de astăzi strategii excelente organizațiilor pentru evaluarea performanței și eficacității campaniilor lor de marketing în timp real.

Acest lucru le oferă posibilitatea de a ajusta toate elementele unei campanii (cum ar fi mesajul, publicul țintă, data sau ora difuzării, metoda de difuzare, etc.), inclusiv bugetul, și să atingă astfel o eficiență deosebită. Mai mult, toate marile motoare de căutare și platformele sociale, precum Google, Facebook, Instagram, LinkedIn sau Twitter, utilizează tehnologia și algoritmii complecși pentru a ajuta organizațiile să atingă performanțe maxime cu cel mai redus buget posibil.

Luând doar un exemplu simplu, o companie care plasează un panou de publicitate pe o autostradă, cu reclamă la un produs nou, cu siguranță nu ar putea să aibă parte de o evaluare în timp real a tuturor rezultatelor campaniei sale. Indicatori precum: numărul de vizionări pe parcursul unei luni sau zile, numărul de conversii, traficul în diferitele perioade ale zilei, timpul petrecut de public cu analizarea conținutului reclamei, etc. Toți acești indicatori de valoare ar fi imposibil de monitorizat.

În timp ce o campanie pe Facebook, de exemplu, ar putea cu ușurință să-i ofere toți acești indicatori în timp real, și chiar mulți alții necesari ajustării mesajului. Astfel, reprezentanții companiei ar putea ajusta cu ușurință conținutul, publicul țintă, bugetul, sau orice alte valori în timp real, pentru a îmbunătății rezultatele campaniei. Iar aceasta ne duce cu gândul la următorul motiv care te poate determina să alegi digital marketing-ul în locul marketingului clasic.

2. Rezultate măsurabile în cele mai mici detalii

Așa cum explicăm în exemplul de mai sus, multor tipuri de practici tradiționale de marketing le lipsesc posibilitățile de măsurare a rezultatelor lor. Iar acest lucru se aplică pentru o varietate de practici tradiționale de marketing, nu numai pentru panourile publicitare, cum ar fi: pliante, reviste, reclame radio, etc.

Pe de altă parte, genul de metode de măsurare pe care vi le oferă digital marketing-ul vă pot genera indicatori importanți, cum ar fi numărul de utilizatori care vizualizează sau accesează anunțul dvs., sau care aleg să partajeze (share), să aprecieze (like) ori alți indicatori importanți.

În plus, măsurarea eficienței unei campanii în mediul digital poate fi realizată chiar și în mai multe detalii, granulând valorile în așa fel încât marketer-ul să poată observa comportamentul publicului în diferite zone geografice și pe parcursul anumitor perioade de timp, precum zilele săptămânii sau intervalele din timpul unei zile.

3. Poți ajunge la un număr uriaș de potențiali clienți, în cel mai scurt timp

Nivelul de penetrare a internetului în spațiu și timp este atât de mare astăzi, încât facilitează și mai bine pentru diferitele organizații utilizarea digital marketing-ului pentru a ajunge la cel mai mare număr de potențiali clienți care a fost vreodată posibil. Spre exemplu, o campanie în Google Ads bine configurată poate ajunge la publicul din orice țară de pe glob, în doar câteva minute.

Aceasta este o oportunitate imensă care permite oricărui start-up, din orice țară, să ajungă la o acoperire geografică și la cumpărători potențiali în doar câteva minute. Nu este de mirare că antreprenorii care inventează produse cu valoare adăugată mare au avut parte de succes internațional peste noapte.

Oare ți-am oferit suficiente motive pentru a te convinge să alegi digital marketing-ul în locul celui tradițional? Dacă nu, citește mai departe.

4. Cost redus de „targetare” a publicului țintă

Dacă dețineți un startup sau o mică afacere locală (restaurant, centru spa), poate cea mai mare problemă pe care o aveți cu atragerea de noi clienți este costul și efortul pentru campaniile de marketing. Problema costurilor se agravează și mai mult atunci când încercați să luați în considerare forme de marketing precum reclamele TV, reclamele la radio sau panouri publicitare, care necesită în general bugete uriașe.

Din fericire acest lucru nu se aplică și marketingului online, unde costul de a ajunge la publicul țintă este în ziua de astăzi aproape de zero. Iar ceea ce este și mai convenabil, o strategie bună de digital marketing vă poate ajuta să creați un impact mult mai bun asupra publicului țintă decât orice mijloc clasic de marketing.

Aceasta înseamnă că orice startup are acum posibilitatea de a valorifica orice formă de digital marketing, fie că este vorba de platformele social media, campanii Google Ads, campanii pe e-mail sau altele, și de a obține o rentabilitate foarte ridicată a investiției.

5. Puteți menține o conectare continuă cu clienții și publicul țintă

Alt motiv care te determină să alegi digital marketing-ul poate fi destul de evident pentru tine. Este vorba despre posibilitatea de interacțiune și implicare continuă atât a clienților existenți, cât și a publicului țintă. Astfel, digital marketing-ul permite un nivel mai ridicat de conectare decât orice alt tip de marketing.

Astfel, marketingul online le permite organizațiilor să comunice în mod continuu cu clienții lor, răspunzând la întrebările lor și chiar angajându-i să participe la campaniile publicitare. Acest lucru poate fi realizat prin multe forme de comunicare digitală, cum ar fi articole de blog, postări pe Facebook, newsletter, etc. Iar atunci când acestea sunt planificate și executate bine, rezultatele nu vor întârzia să apară.


Alte resurse:
Programează o sesiune online cu un specialist in digital marketing
Utilizează formularul de mai jos pentru a ne detalia asistența dorită. Un expert in digital marketing va reveni către tine în cel mai scurt timp.

Lasă un comentariu