Home » Afaceri și Economie » Cum să menți o afacere de succes pe timp de criză – câteva sugestii utile

Cum să menți o afacere de succes pe timp de criză – câteva sugestii utile

Probabil că majoritatea antreprenorilor se întreabă în aceste vremuri cum să facă să mențină o afacere de succes pe linia de plutire. Recesiunile economice determină antreprenorii cu afaceri mici în mod special să caute modalități de supraviețuire. În asemenea vremuri, este necesar mai mult decât oricând să-ți dezvolți un plan solid cu ajutorul căruia să menții profitabilitatea afacerilor proprii.

Jennifer Kem, CEO la The Master Brand Institute, a cunoscut pe propria piele experiența de a pierde totul din cauza perioadelor de criză economică, precum cea din 2008-2009, când a fost forțată să-și închidă afacerea de comerț cu amănuntul pe care o deținea. În decurs de un an afacerea ei a intrat în faliment. Astfel, a fost nevoită să împrumute bani de la familie și să bată pe la uși pentru a cere finanțare.

Astăzi, Jennifer este CEO-ul a două afaceri cu venituri totale de opt cifre, în cadrul cărora se ocupă cu dezvoltarea strategiilor de brand și consultanță de marketing pentru companii multinaționale, dar și pentru afaceri mici. Fiind din nou martoră la perioada recentă de agonie prin care trece economia mondială din cauza pandemiei, Jennifer dorește acum să-i ajute și pe alții prin poveștile ei. Astfel, ea ne aduce ca exemple câteva din instrumentele necesare care au ajutat-o ​​să se reconstruiască atunci când a trecut prin perioadele grele.

Ea ne-a povestit despre „Harta Succesului”, o strategie de marketing cu patru componente importante pe care a dezvoltat-o în timp. O aplică constant pentru a-și instrui clienții să dezvolte o afacere de succes. Cele patru mari componente ale hărții lui Jennifer sunt: mentalitatea, comunicarea, strategia de marketing și monetizarea.

Să le sumarizăm pe rând și să vedem cum ne poate inspira fiecare dintre aceste patru componente.

Mentalitatea

Primul pas al Hărții Succesului este să înveți să stăpânești o anumită mentalitate de lider în afaceri. Jennifer spune că în vremuri dificile un antreprenor are întotdeauna de ales: poate renunța la luptă sau o poate aborda ca pe-o oportunitate de a se reinventa în industria în care activează.

Atât de multe branduri mari s-au născut sau au avut succes în timpul recesiunilor. Microsoft, spre exemplu, a fost înființată în timpul recesiunii embargoului petrolier din 1973. Platforma de marketing Mailchimp s-a format în timpul recesiunii dot-com, în 2001. Marea recesiune din 2008 a dat naștere mai multor startup-uri precum Uber și Airbnb. Dacă ei au putut dezvolta astfel o afacere de succes, cu siguranță o poți face și tu. Și iată simpla metodă prin care îți poți construi mentalitatea pentru a reuși: angajază-te să activezi într-un cadru bazat pe valori importante pentru tine.

Există un mit care circulă conform căruia cel mai bun mod de a stabili direcția în care să evolueze afacerea ta este să faci „ceea ce simți că îți place”. Dar să fim realiști, o mare parte din munca de zi cu zi a gestionării unei afaceri nu reprezintă unele dintre cele mai interesante lucruri. Însă sunt lucrurile cu adevărat necesare pentru a-ți crește afacerea.

Jennifer explică faptul că în profunzime, cheia stă în a conștientiza că deciziile nu ar trebui luate în funcție de cât de „plăcută” sau „neplăcută” îți pare traiectoria pe care o alegi. Mai degrabă, este vorba de a merita efortul să faci acea alegere și a fi aliniată cu valorile tale. Ceea ce face ca munca să merite efortul este ceea ce Jennifer numește a fi „bazat pe anumite valori personale”.

Astfel, ea ne sfătuiește mai degrabă să ne creăm un cadru de valori pe care să-l folosim asemănător unui filtru mental. Cu ajutorul acestui cadru de valori ar trebui să reușim să filtrăm toate alegerile pe care le luăm în gestionarea afacerii în funcție de valorile noastre importante.

Spre exemplu, principalele valori ale lui Jennifer în funcție de care ia deciziile sunt: autonomia, corectitudinea, generozitatea, atitudinea de lider și moștenirea pe care o lasă în urmă. Pe măsură ce determină modul în care își dorește ca afacerea ei să crească, se asigură că fiecare decizie se aliniază cu cel puțin una dintre aceste cinci valori importante.

Aceste valori de bază formează un angajament personal care te ajută să rămâi motivat, indiferent de starea economiei. Chiar dacă rentabilitatea afacerii tale încetinește, ele te ajută să rămâi concentrat asupra valorii impactului activității tale. Astfel, clienții și toată lumea din jurul tău își vor aminti de tine ca cineva care a rămas fidel valorilor importante și le-a susținut în mod constant, chiar și în perioade de criză. Atunci când alegi să „investești” într-o asemenea mentalitate faci tranziția de la un antreprenoriat pasiv la acel antreprenor activ, energizat, care alege să contribuie în societate într-un mod cu totul nou, benefic pentru toate părțile implicate.

Comunicarea

A doua componentă din Harta Succesului este comunicarea. Mai exact, aceasta se referă la modalitatea de comunicare cu comunitatea, mai ales în perioadele de criză. În astfel de perioade dificile, clienții au și ei nevoie de ajutor la fel de mult cât ai și tu. Deci asigură-te că reușești să transmiți mesaje creative, care să-ți descrie brand-ul ca fiind în mod autentic centrat pe valorile tale și pe conștiență față de nevoile comunității. De-a lungul mai multor crize economice și al istoriei în general, am văzut în repetate rânduri afaceri care au avut succes și au crescut asigurându-se că răspund nevoilor comunității.

Dacă nu te simți inspirat cu privire la ce anume să comunici, iată câteva idei de conținut care te-ar putea ajuta: în primul rând, gândește-te la câteva povești personale care să sublinieze valorile tale. Spre exemplu, o problemă prin care ai trecut personal și care te va ajuta să relaționezi și să empatizezi cu publicul tău. Apoi vino cu exemple de expertiză care să dovedească experiența echipei tale în gestionarea provocărilor similare sau care oferă o abordare orientată spre soluții.

Gândește-te la ceva din experiențele personale sau profesionale – ceva ce ai conștientizat, învățat sau realizat – care arată publicului tău că se pot baza pe tine ca sursă de sprijin și pot investi în ofertele tale pentru a-și satisface nevoile. Când reușești să creezi în mod constant mesaje empatice și eficiente, te vei simți mai încrezător în marketing și publicul tău va înțelege mai bine de ce au nevoie de tine și de serviciile tale.

Strategia de marketing

A treia piesă din Harta Succesului este strategia de marketing. Crezi sau nu, în orice fel de economie marketingul contează întotdeauna. Cu atât mai mult pe perioada pandemiei, când toate companiile au fost nevoite să înceapă sau să își mute complet activitățile în spațiul digital. Chiar dacă industria în care activezi este, să zicem, comerțul cu amănuntul, așa cum era și pentru Jennifer Kem în 2008, întotdeauna ai opțiunea să vinzi online și/sau să-ți promovezi expertiza prin cursuri, e-books, webinarii sau alte modalități de promovare online.

Întotdeauna poți concepe un model de afacere prin care să monetizezi experiența ta într-o anumită nișă prin intermediul online-ului. Apoi, comercializează noua ta ofertă la câți mai mulți clienți interesați. Marketingul înseamnă pur și simplu să știi cum să te promovezi către persoanele care au nevoie de tine și să le comunici că tu îi poți ajuta și că ești persoana potrivită.

În plus, nu limita procesul creativ la o singură idee, ci gândește-te la mai multe variabile de oferte și testează-le pe fiecare. Ulterior, începe să scalezi oricare dintre ofertele care au cel mai mare potențial de câștig. Utilizează sisteme de promovare automatizate, bazate pe platformele de socializare, pentru a răspândi vestea despre aria ta de expertiză și despre modul în care poți fi de ajutor pentru publicul interesat.

Monetizarea

Ultimul pas din Harta Succesului lui Jennifer este monetizarea. Adică generarea de venituri în urma serviciilor sau produselor vândute. După ce te asiguri că mentalitatea, comunicarea și strategia de marketing sunt toate aliniate, te poți concentra pe maximizarea veniturilor prin îmbunătățirea comunicărilor de vânzare și a ratelor de conversie.

Monetizarea este ca o invitație către oamenii care deja te plac și au încredere în tine. Este o invitație să intre în joc cu tine, folosindu-ți expertiza și experiența pentru a-i îndruma. Atunci când îți pregătești strategiile de monetizare, gândește-te la modalități în care îți poți servi clienții atât online, dar și offline. Ține minte că ambele verticale (online-ul și offline-ul) pot contribui în egală măsură la obiectivele tale de venituri.

Dacă ești un lider în afaceri care dorește să se asigure că venitul lui este previzibil în timp ce nevoile clienților sunt cu adevărat îndeplinite, atunci asigură-te că ai o mentalitate bazată pe valori solide, comunicare empatică, marketing consecvent și strategii de monetizare clare (atât online, cât și offline).

Aceste componente și-au demonstrat eficiența în afacerile lui Jennifer Kem, și vă vor putea sprijini și pe voi, indiferent de starea generală a economiei.


Alte resurse:

Lasă un comentariu