Home » Îndrumare fiscală » Condițiile de acordare a sumei de 400 RON pentru angajații din telemuncă

Condițiile de acordare a sumei de 400 RON pentru angajații din telemuncă

În acest articol explicăm pe scurt cum funcționează decontarea cheltuielilor pentru angajații din telemuncă conform ultimelor modificări introduse în legislația fiscală. Despre acest subiect și aspectele importante asociate pe care trebuie să le cunoască angajatorii ne explică Denisa Șerban, consultant fiscal în cadrul Nestlers Group.

La finalul anului anterior, a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 296 din 18 decembrie 2020, care a modificat și completat Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. În perioada anterioară publicării acestei legi, în mediul privat au fost multe discuții despre obligația angajatorului de a suporta pentru angajații care lucrează în regim de telemuncă o parte din cheltuielile cu utilitățile.

Așadar, în cadrul acestei legi, se specifică faptul că sumele acordate angajaților care desfășoară activități în regim de telemuncă pentru susținerea cheltuielilor cu utilitățile (precum electricitate, încălzire, apă și abonamentul de date, achiziția mobilierului și a echipamentelor de birou), nu vor fi supuse impozitului pe venit, CAS si CASS. De asemenea, aceste cheltuieli vor fi deductibile la calculul rezultatului fiscal, la nivelul firmei.

Plafonul maxim aplicabil care se poate plăti pentru angajații din telemuncă

Este important de menționat că această sumă trebuie să se încadreze într-un plafon lunar de 400 lei, corespunzător numărului de zile din lună în care persoana fizică desfășoară activitate în regim de telemuncă.

Companiile angajatoare pot așadar să acorde aceste sume, însă, pentru a evita riscul ca aceste sume să fie reconsiderate venituri asimilate salariului și tratate fiscal ca atare, recomandăm ca, înainte de plata acestor sume, să fie puse la punct toate procedurile interne pe acest subiect.

Asigurarea unor proceduri interne clare, pentru evitarea problemelor cu fiscul

Practic, angajatorii trebuie să se asigure că există proceduri interne care menționează clar modalitatea de calcul a sumelor, proratate în funcție de perioada lucrată de acasă și modalitatea acordării acestor sume.

În același timp, dacă suma acordată de angajator este mai mare decât cea menționată în lege, diferența va trebui tratată ca venit asimilat salariului și impozitată ca atare. Practic, dacă angajatorul dorește să acorde, spre exemplu, un cuantum de 500 RON pentru susținerea cheltuielilor cu utilitățile, pentru diferența de 100 RON vor fi percepute impozit, CAS si CASS.

Sumele menționate vor fi acordate fără necesitatea de prezentare a documentelor justificative din partea beneficiarilor. Așadar, este obligatoriu ca angajatorul să aibă o procedură internă în care să includă această facilitate astfel încât, în cazul unui control din partea autorităților fiscale, să se poată demonstra modalitatea de calcul a acestei sume.

author_Denisa Serban
Denisa Șerban

Tax Consultant, Nestlers Group


Alte resurse:

Lasă un comentariu