Oferim mai jos răspunsuri la cele mai des întâlnite întrebări în practică privind acordarea tichetelor de masă către salariați, care acoperă aspecte privind: reglementarea legală a acestora, condițiile în care pot fi acordate tichetele de masă, valoarea tichetelor de masă conform legislației în vigoare, criteriile de acordare către salariați și multe altele.
Răspunsurile sunt oferite de avocați cu experiență, specialiști în legislația muncii.
Pentru acces la toate raspunsurile din această pagină, va trebui să dețineți un abonament Premium activ. Detalii cu privire la abonamentul Premium puteți găsi aici.
Acordarea tichetelor de masă către salariați – aspecte practice clarificate
Procedura și condițiile de acordare a tichetelor de masă către salariați sunt reglementate în legislația românească prin Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare și normele metodologice de aplicare a acesteia. In conformitate cu Legea 165/2018, tichetele de masă sunt bilete de valoare acordate angajaților, lunar, ca alocație individuală de hrană. Ele pot fi utilizate numai pentru achitarea mesei sau pentru achiziționarea de produse alimentare.
Tichetele de masă pot fi acordate pe suport hârtie (sub formă de bilete de valoare) sau pe suport electronic (sub forma unui card de cumpărături).
Buna,
Angajatii unei societati aflati momentan in programul kurzarbeit, pot beneficia de tichete de masa?
Multumesc.