Plănuiești dezvoltarea unui website performant care să te ajute în promovarea afacerii și nu știi de unde să începi?

Fie că este vorba de articole pentru un website sau postări pe rețelele de socializare, să creezi conținut de calitate nu reprezintă o sarcină ușoară. E cu atât mai complex pentru un website al cărui scop este acela de a genera trafic și de a crește notorietatea unui business. Asta presupune o pregătire minuțioasă și  strategii de marketing potrivite pentru afacerea respectivă și pentru publicul ei țintă.

Îți dorești să promovezi produse sau servicii? Care sunt elementele esențiale ce trebuie să apară pe site? Cum convingi vizitatorii că pot avea încredere în serviciile tale? Cum implementezi o strategie web de marketing?

La aceste întrebări şi multe altele vom încerca să răspundem în cele ce urmează.

Pentru început, este neapărat necesar să definești obiectivele site-ului (de exemplu: să te faci cunoscut, să crești numărul de clienți, sau numărul de vânzări etc.).

Și pentru a-ți îndeplini obiectivele e necesar să ai un website funcțional și ușor de accesat, respectând anumite reguli de marketing ale unui website performant. Iată câteva idei de strategii care îți pot fi de ajutor pentru proiectarea unui website performant.

1. Site-ul trebuie să satisfacă intenția utilizatorului și să aibă un obiectiv clar

Îți cunoști publicul? De ce ar trebui să vină cineva pe site-ul tău? Îți cunoști foarte bine business-ul? E important să ai o misiune și un obiectiv pentru website-ul tău.

Povestea ta trebuie să fie convingătoare pentru publicul căruia te adresezi. Să se alinieze la ceea ce oamenii își doresc și au nevoie. Descoperă toate modurile în care oamenii pot ajunge la site-ul tău. Planifică călătoria utilizatorului de la A la Z și plasează conținutul în locurile strategice.

2. Site-ul are caracteristicile tehnice potrivite

În primul rând, un website performant trebuie să fie ușor de accesat și să se încarce foarte rapid de oriunde din lume (asigură-te că faci tot posibilul ca paginile site-ului să se încarce cât mai repede posibil deoarece răbdarea utilizatorilor este din ce în ce mai limitată).

SEO-ul tehnic este foarte important. Dacă dispui de un buget generos pentru dezvoltarea site-ului, alege să lucrezi cu o agenție care deține și cunoștințe temeinice de SEO (Search Engine Optimization). Acest lucru e important pentru că vei dispune încă de la început de o structură și un conținut al site-ului care te vor ajuta să ajungi mai rapid la publicul tău țintă.

Dacă nu dorești dezvoltarea unui site de la zero cu o agenție specializată, trebuie să știi că există numeroase agenții online care au dezvoltat infrastructura necesară, ready-made, pe care tu îți poți construi singur și ușor prezența online. Ca exemplu, WordPress, una dintre cele mai cunoscute astfel de agenții, oferă clienților tot ce au nevoie pentru a-și crea singuri orice tip de website, inclusiv pachete de găzduire pentru website. În plus, infrastructura lor este destul de bine dezvoltată ținând cont și de SEO.

3. Asigură-te că website-ul oferă încredere și siguranță vizitatorilor

Există o mulțime de mici sugestii care indică utilizatorilor neglijență vizavi de propriul site: site-ul se încarcă foarte greu, lipsa pictogramei cu lăcățel din bara de adrese URL (care pentru unii utilizatori denotă că nu iei în serios securitatea), lipsa posibilității de căutare în site, etc.

Utilizează software actualizat, creează parole puternice, utilizează instrumente precum Cloudflare pentru a-ți proteja site-ul de atacurile DDoS etc.

4. Website-ul tău are un design atrăgător și prietenos?

Proiectarea site-ului trebuie să te ajute în îndeplinirea obiectivelor. Mesajul tău ar trebui să apară clar iar designul să fie bine gândit. Însă, și mai important, site-ul să fie ușor de utilizat de către toată lumea.

Mulți utilizatori online pot părăsi rapid site-ul dacă designul nu este unul atrăgător și prietenos. Pozele și videoclipurile sunt uneori mai convingătoare decât un text lung și pun în valoare conținutul textual, aducând mai multă credibilitate. Așadar, ele animă site-ul. Cu ajutorul video-urilor se poate: prezenta un produs, prezenta echipa sau evenimente organizate, ori se poate recurge la părerile clienților.

5. Un website performant are conținut optimizat SEO

Ce este exact SEO? Pe scurt, este un proces de optimizare continuă a conținutului unui site (text, poze, link-uri interne și externe, etc.) care ajută acel site să fie găsit de internauți atunci când caută pe motoarele de căutare (precum Google, Bing sau Yahoo) un produs sau servciu specific.

Spre exemplu, pentru a deveni cât mai vizibil pe motoarele de căutare, site-ul ar trebui să conțină text și cuvinte cheie legate de ceea ce oferă afacerea ta. Și acest conținut permite motoarelor de căutare să indexeze website-ul în rezultatele căutărilor pe care le operează utilizatorii în Google sau alte motoare de căutare.

Află mai multe despre cum să scrii conținut atractiv și optimizat pentru Google din articolul:

6. Site-ul are conținut dezvoltat în jurul utilizatorului

Conținutul pe care îl pui în site ar trebui să fie dezvoltat în jurul utilizatorului. Prin urmare, încearcă să înțelegi comportamentul lui și concentrează conținutul pe acest aspect.

Conținutul trebuie să fie clar și ușor de înțeles.  Informații precum servicii/produse, blog, despre noi, contact, mențiuni legale trebuie să fie ușor de accesat (în cel mult 3 clickuri).

7. Asigură compatibilitatea cu dispozitivele mobile (sau, mai degrabă, concepe site-ul mai întâi pentru mobil)

Traficul mobil este în continuă creștere an de an și a ajuns să depășească 50% din traficul total pe internet. De aceea este important ca site-ul tău să fie în primul rând compatibil cu dispozitivele mobile și să lucrezi la dezvoltarea SEO care să aibă în vedere utilizatorii de mobil.

8. Un website perfomant trebuie să ofere accesibilitate

Aceasta presupune atenție la următoarele detalii:

  • site-ul se încarcă rapid
  • contrastul text-background potrivit (să poată fi citit rapid și ușor)
  • mărimea fontului (scrisul să nu fie foarte mic, dar nici prea mare)
  • homepage să poată fi asimilat în 5 secunde (dacă pagina e prea încărcată și complicată vizitatorul se va enerva și va pleca)
  • căsuța de search trebuie să fie vizibilă/ ușor de accesat (butonul să fie evident; de obicei, se pune în colțul din dreapta, sus al paginii)
  • deasupra bazei ecranului să fie plasat conținutul important
  • pentru a atrage atenția folosește textul îngroșat (daca tot textul e scris cu bold nu se mai știe care parte e mai importantă)
  • daca alegi să pui reclame, acestea trebuie să fie integrate frumos pe pagină
9. Prezintă părerile și mărturiile clienților

Acest element e important deoarece majoritatea oamenilor consultă păreri înainte de a lua o decizie finală. Afișând păreri autentice ale clienților, vizitatorii îți vor acorda încredere cu ușurință.

Acestea sunt câteva dintre elementele importante ale unui website performant de care te poți ajuta în timp ce îți dezvolți site-ul.

Concluzionând, la baza unui website performant stau instrumente diverse de marketing. Și pentru a fi eficiente, e necesar ca website-ul să fie unic și să se deosebească de concurență propunând un conținut bogat și produse/servicii indispensabile.

Author

Digital marketing specialist

Write A Comment