Home » Alte subiecte » 7 lucruri de avut în vedere pentru a lansa o afacere de succes

7 lucruri de avut în vedere pentru a lansa o afacere de succes

Te afli la început de drum și te gândești ce-ți trebuie oare pentru a lansa o afacere de succes? Dorești să te asiguri încă de la început că iei în considerare toate aspectele importante pentru a asigura succesul afacerii tale?

De la modalitatea cea mai bună în care ar trebui să promovezi produsele sau serviciile afacerii tale, până la direcțiile în care dorești să evolueze afacerea peste 3, 5 sau 10 ani, există o mulțime de lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare pentru a lansa o afacere de succes încă de la început.

În acest articol venim în ajutorul tău cu câteva gânduri importante din partea lui Ollie Collard, consilier la Virgin StartUp și fondator al Enterprise Orchard, un incubator care sprijină startup-urile în construirea de afaceri durabile și profitabile.

7 lucruri pentru a lansa o afacere de succes:

1. Limitează riscurile financiare și costurile, cel puțin la început

Înainte de a începe o afacere, este mai întâi de toate important să iei unele decizii cu privire la finanțele de care dispui la momentul respectiv. Acest lucru include atât finanțele afacerii, dar și finanțele tale personale. Astfel, primul lucru pe care ar fi bine să-l analizezi îl constituie posibilitățile de care dispui pentru reducerea oricăror angajamente financiare inutile. Adică cheltuieli care nu îți sunt utile.

Mai exact, un lucru pe care îl poți face este să-ți stabilești o sumă minimă pentru subzistență. Gândește-te la un venit minim de care ai nevoie în primii ani ai afacerii și la cum îl vei produce. Vei lucra ca angajat cu normă întreagă în primii ani, iar în paralel îți vei lansa o afacere de succes? Sau poate îți permiți să lucrezi doar cu jumătate de normă, ca să te poți concentra mai bine la dezvoltarea afacerii? Sau ai de gând să mergi „all in” și să te ocupi doar de afacere? Pune-ți toate aceste detalii în scris și plănuiește bine finanțele.

Ollie Collard recomandă să-ți pui în scris “bugetul tău de supraviețuire” în acest sens. Asta te poate ajuta să-ți clarifici mai bine în minte toate aspectele importante care țin de finanțele tale, cât și ale firmei. El spune că poate fi de real folos chiar utilizarea unui șablon de buget și a unui calendar în care să-ți planifici inclusiv modul în care vei face tranziția implicării tale full-time în afacere, de la job-ul actual, dacă este cazul.

2. Pune în scris un plan și o viziune pentru afacerea ta

Nu te poți aștepta să ai succes cu afacerea dacă nu planifici în cât mai multe detalii. Un plan de afacere bine întocmit joacă rolul important al unei hărți sau al unui GPS pe tot parcursul creșterii afacerii tale. Te poate ajuta să-ți arate direcția în care se îndreaptă afacerea în timp și ce ajustări poți să faci pe parcurs pentru a atinge succesul deplin.

Este important ca planul să descrie cel puțin următoarele:

  • modelul afacerii tale (cum vei genera veniturile pe care le dorești și ce operațiuni este necesar să implementezi în acest scop);
  • o previziune a fluxului de numerar pentru o perioadă de cel puțin doi ani;
  • de asemenea, stabilește-ți câteva obiective concrete importante pe termen lung, care să te mențină conectat și motivat.

Studiile au demonstrat că antreprenorii cu un plan de afaceri bine întemeiat înregistrează rate de eșec mult mai mici comparativ cu restul. În același timp, planificarea îți va oferi mult mai multă încredere în tine și te va ajuta să conștientizezi toate punctele forte (sau slăbiciunile) afacerii tale. Inclusiv orice scenarii pe care nu le-ai fi putut prevede altfel.

În același timp, construiește o viziune cât mai clară și cunoaște-ți „de ce-ul”. Adică motivul pentru care vrei să faci ceea ce-ți propui să faci. Acest “de ce” va trebui să răsufle prin toți porii afacerii tale. El va fi steaua ta nordică care te va îndruma și te va motiva în activitatea zilnică, dincolo de benficiile financiare ale afacerii.

3. Studiază-ți și cunoaște-ți clienții (potențiali)

Collard recomandă de asemenea să încerci să analizezi și să diseci la modul cel mai profund viața clienților tăi țintă. Află ce probleme au, ce obiceiuri, tabieturi zilnice, care este viziunea lor asupra lumii înconjurătoare. Toate aceste detalii care la o primă vedere par insignifiante. Ele te vor ajuta să înțelegi cu adevărat ce apreciază clienții și ce le poți oferi. Acestea sunt detaliile care te vor ajuta în timp să te diferențiezi de competiție și să dezvolți o afacere de succes.

Collard ne recomandă chiar să scriem o listă mare cu toate problemele clienților și să o analizăm în mod constant. El spune să încercăm să identificăm 3-4 tipologii de probleme asupra cărora să ne concentrăm eforturile cu afacerea noastră.

„Cu cât știi mai multe despre clienții tăi, cu atât mai mult mesajul tău va rezona cu ceea ce ei își doresc. Prin urmare, cu atât mai puțin vei fi nevoit să investești în eforturile de marketing pentru firmă”, spune Collard.

4. Cunoaște-te pe tine însuți

Poate suna ca un clișeu. Dar să te cunoști pe tine însuți este un lucru la fel de important ca a-ți cunoaște clienții atunci când începi o afacere. Atunci când vei avea de luat decizii importante pentru afacerea ta, cel mai mare oponent al tău vei fi tu însuți. De aceeea este de importanță strategică pentru firmă să te cunoști pe tine cât mai bine. Să înțelegi cât mai bine motivațiile tale personale, modelele automate de gândire și tendințele în decizii. Mai ales în situațiile stresante.

De asemenea, amintește-ți în mod constant că valoarea ta nu depinde de succesul sau eșecul afacerii tale. Acest lucru te va ajuta să nu permiți rezultatelor din afacerea ta să te consume.

Pentru a te cunoaște cât mai bine, ce poți face este să încerci câteva teste de personalitate, cum ar fi testul Myers Briggs sau testul de profil DISC.

Apoi, ce poți face este să-ți cauți un mentor care te poate ajuta în dezvoltarea ta. care să te îndrume și să-ți povestească din experiențele lui. A avea un mentor cu mult mai multă experiență decât tine este un lucru de neprețuit în lumea startup-urilor.

O astfel de persoană te poate ajuta să iei decizii strategice mai bune, să-ți atingi obiectivele mai ușor și mai repede și să îți deschidă anumite uși.

5. Vinde-ți afacerea înainte de-a o construi

Ideea că „dacă te apuci de treabă vor veni și clienții” nu mai funcționează chiar atât de mult pentru start-up-uri. E important să testezi înainte dacă oamenii doresc cu adevărat să cumpere produsele sau serviciile tale. Cum poți face asta? Sunt mai multe tipuri de modalități, evident în funcție de natura produselor tale.

Cele mai des întâlnite sunt: studii de piață, sondaje, sau testarea efectivă pe un eșantion restrâns de potențiali clienți. De asemenea, ce mai poți face este să găsești modalități de a obține înscrieri, pre-vânzări, sau orice formă de pre-angajament financiar din partea clienților. Aceasta va fi dovda că există cerere pentru produsele tale.

O variantă bună, care în același timp îți poate aduce și finanțare în plus în firmă, este crowdfunding-ul. Există numeroase platforme online care îți pot facilita finanțarea afacerii prin crowdfunding, iar exemplele de astfel de afaceri care au atras finanțare consistentă sunt suficiente.

6. Dezvoltă relații cu alți fondatori de startup-uri și mediul de afaceri

Există o mulțime de alți oameni care încep afaceri în ziua de azi. Unele poate chiar similare cu a ta. Și ghici ce? Și ei se confruntă cu aceleași provocări ca și tine. “Cunoaște-i și s-ar putea dovedi foarte util pentru afacerea ta!”, spune Ollie Collard. Învățarea de la egal la egal poate dubla profitabilitatea firmei tale și îi poate accelera dezvoltarea.

În ziua de azi sunt foarte multe comunități de afaceri unde poți accesa sprijin. În astfel de comunități poți găsi tocmai ajutorul de care aveai nevoie printre consultanți de afaceri sau fondatori care au mai trecut prin aceleași probleme. Înscrie-te în ele, mergi la evenimentele pe care le organizează și vei afla dacă îți pot fi de folos.

7. Cultivă-ți răbdarea, perseverența și mentalitatea corectă

Este nevoie de timp pentru a construi o afacere de succes. Uneori nici măcar nu ne putem imagina cât timp este necesar ca proiectul afacerii noastre să devină unul matur și cu adevărat profitabil. Nu ne putem aștepta să avem succes peste noapte.

Construcția unei afaceri necesită timp, curaj și hotărâre. Astfel, dezvoltarea mentalității corecte poate fi unul dintre cele mai mari atuuri ale tale în această călătorie. Este necesar să înveți să te simți confortabil cu inconfortabilul.

Când pornești la drum, este necesar să porți o conversație sinceră cu tine însuți și să oferi răspunsuri sincere unor întrebări importante, precum: am cu adevărat timpul, pasiunea și toleranța la durere necesare pentru lansarea unui startup? Pentru că dacă nu dispui de aceste calități, antreprenoriatul te va mânca de viu. Aceasta nu este o slujbă de la 9:00 la 17:00. Uneori lucrurile pot deveni foarte incomode, așa că trebuie să fii dispus să investești timpul necesar, să iei decizii inconfortabile și să dai tot ce ai mai bun din tine.


Alte resurse:

Lasă un comentariu