Home » Afaceri și Economie » 5 sfaturi în digital marketing pentru un startup de succes

5 sfaturi în digital marketing pentru un startup de succes

Ai pornit într-o călătorie nouă de lansare a unui startup, afacerea la care ai visat de-atâta timp? Este o realizare minunată să îți poți lansa propriul startup, mai ales pe o piață atât de competitivă precum cea în care trăim în ziua de azi, nu-i așa? Ai visat măreț, ai muncit din greu la ideile și la strategia ta și, în cele din urmă, ai reușit să te lansezi… Cu toate acestea, mai ai încă multe de făcut, dacă dorești cu adevărat ca potențialii clienți să te contacteze.

Știai că obiectivul comun de marketing al majorității startup-urilor este de a ajunge la clienți potențiali la cel mai mic cost posibil și în cel mai scurt timp? Nu numai că acest obiectiv este important ca indicator al afacerii în sine, dar este, de asemenea, crucial dacă startup-ul tău dorește să demonstreze că afacerea are potențialul de a supraviețui și de a se extinde.

Digital marketing-ul este un instrument eficient, poate contribui puternic la prezența afacerii tale online și îi poate afecta pozitiv profitul. Tot ceea ce faci pentru a-ți construi existența în spațiul digital contează pentru prezența ta pe piață în general. Dar dacă nu o faci cu strategia potrivită în minte, te poți pierde cu ușurință într-o listă nesfârșită de lucruri utile de bifat, iar și iar. Acest tip de abordare nu poate duce decât la frustrare și confuzie în timp. Am văzut acest lucru în practică de multe ori.

De aceea, am decis să descriem în acest articol câteva sfaturi în digital marketing pe care le-am învățat din practică și care s-au dovedit utile. Sunt sfaturi în digital marketing care vor conta cu adevărat pe termen lung.

Le-am învățat din greu pe pielea noastră și le-am văzut generând rezultate cu adevărat fantastice. Le numim „principii de bază” în digital marketing și iată-le:

Sfaturi în digital marketing pentru succesul afacerii tale

1. Asigură-te că utilizarea pe mobil este o prioritate

Nu mai există surpriză în faptul că utilizatorii de terminale mobile au depășit în număr utilizatorii de desktop de pe internet. Mai mult, conform ultimelor studii, se pare că traficul mobil a crescut cu peste 200% în ultimii 5 ani. Aceasta este o creștere enormă și arată clar că tendința va continua în următorii ani.

Cu dispozitive mobile utilizate deja în întreaga lume de peste 2,5 miliarde de oameni, nu există o altă opțiune pentru specialiștii în marketing, decât să se “mobilizeze”. Doar pentru a exemplifica această tendință, am inserat mai jos un screen-shot din contul Google Analytics al unuia dintre clienții nostri. Astfel, puteți observa cu ușurință faptul că peste 50% din traficul site-ului lor este generat de utilizatori de telefonie mobilă.

Acum, imaginați-vă că ar decide să renunțe la adaptarea site-ului pentru utilizatorii de mobil și să își construiască site-ul doar pentru utilizatorii de desktop. În cifre, cel puțin teoretic, aceasta înseamnă că vor reduce peste 50% din traficul actual al site-ului lor. Ar fi o adevărată nebunie, nu-i așa?

Dar așteaptă, asta nu este tot! Există un alt impact uriaș, mult mai important și pe care proprietarii de afaceri nu îl pot neglija în strategiile lor de digital marketing: algoritmii de căutare Google. Mai exact, începând cu 2015, Google a făcut o schimbare semnificativă în algoritmii săi de căutare, plasând capacitatea de reacție mobilă a unui website în primii factori cei mai importanți.

Ce înseamnă acest lucru? În concret, înseamnă că Google ar afișa întotdeauna în rezultatele unei căutări un site adaptat pentru dispozitive mobile, înaintea unui site care nu este compatibil cu dispozitivele mobile. Acest lucru înseamnă că, dacă construiești un site care să fie perfect adaptat utilizării pe dispozitive mobile și foarte ușor de navigat pe orice dispozitiv mobil, doar prin asta vei avea un avantaj imens față de concurenții tăi de pe piață.

Așadar, reține acest lucru și asigură-te că se află în primele cinci strategii de digital marketing de pe lista ta!

2. Asigură-te că site-ul tău este găsit după cuvintele cheie potrivite

Majoritatea clienților noștri trăiau cu impresia că veniturile afacerii lor ar trebui să crească în mod proporțional cu creșterea traficului pe site. Până când ne-au întâlnit pe noi 🙂 Am văzut atât de multe cazuri în practică când creșterea traficului pe site nu a creat în mod automat absolut niciun venit. Cum se întâmplă asta? În majoritatea cazurilor, explicația simplă este că site-ul nu obținea traficul potrivit. Și este destul de frustrant, nu-i așa? Să investești mult timp și energie în construirea conținutului de pe site, și totuși să nu poți genera venituri.

Unul dintre principiile de bază pe care Google le aplică atunci când generează rezultate în urma căutărilor este principiul Relevanței. Acest lucru se traduce prin existența cuvintelor cheie potrivite după care site-ul tău va fi găsit în căutările Google. Este ca și cum ai avea grijă să pescuiești întotdeauna în iazul potrivit și să folosești momeala potrivită. Acest lucru este vital pentru strategia ta pe termen lung, deoarece în felul acesta te asiguri că îți construiești publicul care este cel mai probabil să-ți cumpere produsele.

Cum faci asta?

Răspunsul este o analiză aprofundată a celor mai relevante cuvinte cheie după care dorești ca afacerea ta să fie găsită online. Analiza cuvintelor cheie poate fi realizată în mai multe moduri. Însă lucrul pe care trebuie să-l faci chiar de la început pentru a asigura succesul este crearea unei liste de cuvinte cheie care sunt cele mai relevante pentru afacerea ta. Adică sunt strâns legate de ceea ce dorești să vinzi.

De exemplu, dacă afacerea ta este un site online care vinde piese auto de schimb, câteva exemple de cuvinte cheie relevante pot fi:

  • “piese de schimb online”
  • “piese auto online”
  • “piese de schimb pentru Toyota” (asumând că deții o Toyota :))

Pe de altă parte, probabil că ți-ai dori să eviți cuvintele cheie irelevante, care pot fi:

  • “Producători de piese de schimb Toyota”
  • “cum să aleg piese de schimb pentru mașină”
  • “e sigur să cumperi piese de schimb online?”

Nu spunem că acestea nu sunt cuvinte cheie în regulă. Dar sunt mai degrabă genul de cuvinte cheie care au un potențial redus de a genera venituri reale în mod direct. Cu excepția cazului în care, desigur, oferi servicii de marketing online sau marketing afiliat pentru clienți care vând piese auto.

Primele trei exemple de cuvinte cheie au o probabilitate mult mai mare să aducă pe site-ul tău clienți care doresc deja să cumpere piese auto online. Mai degrabă decât cele enumerate în lista a doua.

Așadar, ținând cont de factorul de relevanță, te încurajăm să-ți creezi o listă de bază a celor mai relevante combinații de cuvinte cheie, pe care să le poți verifica ulterior după traficul estimat în Google.

Sfaturile noastre cu privire la analiza cuvintelor cheie:

Începe cu o sesiune de brainstorming. Pune-te în locul clienților și pur și simplu scrie toate cuvintele cheie pe care le-ai folosi în căutările Google. Dacă ar fi să cauți produsele sau serviciile pe care le vinde afacerea ta, ce cuvinte cheie relevante ai folosi?

O altă modalitate ar putea fi utilizarea instrumentelor online specializate în analiza cuvintelor cheie. Deși unele dintre ele se pot dovedi destul de utile, ele ar putea veni și cu un cost atașat. Două dintre aceste instrumente pe care le-am folosit și le-am găsit destul de utile sunt: Ahrefs și Keyword Density Checker. Folosind oricare dintre aceste instrumente, poți căuta și analiza liste de cuvinte cheie cu cel mai mare nivel de trafic. Mai mult decât atât, poți verifica cuvintele cheie pe care le folosesc concurenții tăi, dar și alte informații foarte utile.

Așadar, dacă îți dorești un început strălucitor în călătoria ta în digital marketing, este importantă o analiză meticuloasă a cuvintelor cheie. Și nu uita: ține cont de relevanță!

3. Construiește un website “curat” și ușor de utilizat

Există multe moduri în care poți proiecta un site web. Dar orice ai face, sfatul nostru este: încearcă să-l faci ușor de utilizat!

Observăm multe website-uri care le solicită utilizatorilor să vizioneze o prezentare introductivă sau un sondaj înainte ca aceștia să poată accesa chiar și pagina de pornire. Acesta poate fi un lucru drăguț în sine, dar gândește-te la asta: mulți dintre clienții potențiali ai afacerii tale caută să-ți cumpere serviciile sau produsele doar pentru că nu au timp să facă lucrul respectiv singuri, nu-i așa?

Dacă te uiți în jurul tău, produsele pe care multe companii le vând au o componentă semnificativă de „economisire a timpului”. Poate că în unele dintre ele acest lucru nu este evident, dar este acolo. De la hypermarket-uri la grădinițe sau smartphone-uri, toate le au. Atunci, tu de ce ți-ai dori să ai un website care să consume din timpul prețios al utilizatorilor?

Utilizatorul încă nu a cunoscut serviciile sau produsele tale, dar tu îl obligi să-și petreacă timpul urmărind filmulețe introductive pe site? Gândește-te de două ori înainte să faci asta!

În schimb, noi îți recomandăm o structură simplă și curată a site-ului. O structură care face ca lucrurile să fie ușor de navigat și să nu-i ia mult timp utilizatorului pentru a înțelege conținutul. În plus, structurile simple și design-ul simplist nu sunt niciodată demodate. Acest lucru înseamnă că nu trebuie să cheltuiești bani pentru reproiectarea site-ului tău chiar atât de des.

Și un adevăr pe care nimeni nu ți-l spune este faptul că și crawler-elor Google le plac site-urile simple și pe care le pot înțelege cu ușurință și pe care le pot scana cu ușurință. Astfel, dacă le faci viața ușoară, va fi cu atât mai bine pentru tine.

4. Postează conținut nou în mod regulat

Unul dintre cele mai importante sfaturi în digital marketing pentru strategia startup-ului tău este adăugarea de conținut util, unic și proaspăt pe site. Și ar trebui să o faci în mod regulat.

Ai fi surprins de câte companii noi vorbesc despre a începe să posteze conținut, dar nu reușesc niciodată să o facă. Acest lucru e regretabil, deoarece postarea regulată de conținut proaspăt generează o creștere regulată a poziției site-ului tău în căutările în Google.

În plus, resursele valoroase care creează implicare cu publicul tău sporesc, de asemenea, loialitatea față de tipul de public dorit.

Distribuie nu numai conținut, ci resurse cu adevărat valoroase pe care utilizatorii sunt înclinați să le partajeze online. Google va observa acest lucru și va aprecia cu siguranță din ce în ce mai mult site-ul tău.

5. Folosește-te de rețelele de socializare pentru a genera trafic

După ce te asiguri că strategia ta respectă sfaturile de digital marketing descrise mai sus, atunci poți începe să îți răspândești prezența pe canalele de socializare. Folosirea corectă a prezenței pe rețelele sociale este o necesitate, nu există nicio îndoială.

Asigură-te că, ori de câte ori postezi conținut nou pe site-ul tău,faci acest lucru și pe fiecare canal de socializare. De asemenea asigură-te că sponsorizezi din când în când conținutul pe care îl postezi. Acest lucru îți asigură dublarea expunerii și creșterea numărului de followeri. În timp, acest lucru se va traduce prin a ajunge la tot mai multe segmente de clienți potențiali.

Utilizează sfaturile noastre de mai sus și vei beneficia de un startup bun în prezența ta online. Și dacă ai nevoie de mai multe sfaturi pentru îmbunătățirea strategiei de digital marketing, ne poți contacta oricând.


Alte resurse:

Lasă un comentariu