Home » Salarizare & Legislația muncii » 5 motive pentru care ar trebui să investești în dezvoltarea angajaților

5 motive pentru care ar trebui să investești în dezvoltarea angajaților

Se spune că succesul unei companii depinde foarte mult de perfecţionarea continuă a angajaţilor. În zilele noastre, formarea şi dezvoltarea echipei a devenit o cerinţă crucială. Companiile din România, la fel ca cele din străinătate, încearcă să valorifice toate beneficiile pe care le oferă instruirea angajaților săi. Pregătirea continuă reprezintă un factor important pentru dezvoltarea profesională și personală a echipei, dar și pentru acumularea de cunoștințe noi.

Mai toți managerii de HR spun că, în urma programelor de training, este vizibilă o schimbare semnificativă în rândul atitudinii angajaților, cât și în productivitatea acestora. Un aspect foarte important care trebuie să fie luat în considerare, atât de angajator, cât și de angajat, este ca acesta să simtă că munca depusă este valoroasă pentru companie.

Așadar, să trecem la cele mai importante 5 motive pentru care ar trebui să investești în dezvoltarea angajaților:

1. Păstrează angajații motivați

Angajații nu sunt motivați deoarece, din diferite motive, ei se simt nefericiți, frustrați, furioși sau neapreciați. Un studiu realizat de IBM a constatat că personalul unei companii era de 12 ori mai predispus să părăsească locul de muncă dacă nu erau susținuți să avanseze în cariera lor.

Companiile de succes investesc în angajații motivați, oferindu-le oportunități de formare și dezvoltare profesională. Dacă acest lucru nu se întâmplă, angajații pot lua în calcul părăsirea locului de muncă din compania ta, lucru care poate fi costisitor pentru înlocuirea acestora. În mod clar, a avea angajați fericiți nu este un bonus; este o necesitate pentru fiecare companie de succes.

De aceasta depind productivitatea, motivația, și dedicarea. Fericirea are un efect tangibil asupra a tot ceea ce facem. Chiar dacă este posibil să nu vă dați seama de acest lucru, a fi nefericiți la locul de muncă este grav în detrimentul performanței noastre. Ne determină să ne detașăm de sarcinile noastre, reducându-ne capacitatea de a gândi critic, practic sau creativ.

Evident, personalul nefericit are mai multe șanse să renunțe. Pentru a evita orice episod neplăcut, trebuie să investești în fericirea angajaților. (workshop-uri, bonusuri, etc.). Iată câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere ca angajații tăi să fie fericiți la locul de muncă:

  • Volum de sarcini echilibrat;
  • Încurajări
  • Crearea de oportunități variate pentru a se implica
  • Sărbătorirea succeselor lor
  • Acționând întotdeauna pe baza feedback-ului lor

Investiția în fericirea echipei dumneavoastră nu numai că va îmbunătăți moralul, concentrarea și productivitatea – vă va ajuta să construiți o afacere mai stabilă și, în cele din urmă, mai profitabilă.

2. Crește productivitatea angajaților

Este vital să știi care sunt provocările lor la locul de muncă înainte să investești în dezvoltarea angajaților. Primul pas este identificarea problemelor cu care se confruntă, ce ar dori să îmbunătățească, etc. De exemplu, poate există conflicte între colegii de birou sau există o comunicare deficitară între anumite departamente. Este inutil să investești într-un curs de public speaking dacă angajații tăi nu au nevoie de asta.

Pe de altă parte, dacă există probleme cu motivația angajaților și nivelul lor de implicare, atunci trebuie să cauți training-uri axate fix pe aceste nevoi. Aceasta este cheia succesului în orice companie. Identificarea problemelor si îndreptarea imediată a acestora.

Dacă investești timp și bani în încurajarea angajaților să participe la activități de construire a echipei în afara programului de muncă, veți contribui la o mai bună comunicare între membrii echipei tale, și de ce nu, o frumoasă prietenie între aceștia. Munca în echipă în cadrul companiei va fi mult mai ușoară și mai puțin tensionată, astfel productivitatea crește semnificativ.

3. Imbunătățește reputația și profilul companiei

Un alt motiv pentru care trebuie să investești în dezvoltarea angajaților este reputația propriei companii. O buna pregătire si un training profesional ajută la dezvoltarea brand-ului și la reputația acestuia. Absolvirea de cursuri si participarea la diverse evenimente de acest fel în urma cărora organizatia primește diferite atestate sunt extrem de importante pentru dezvoltarea brand-ului care devine tot mai atractiv pe piață.

Ultimele studii ne arată că de la vârsta de 18 până la 46 de ani, o persoană are în jur de 12 joburi. Schimbarea constantă și inconsistența în viața profesională sunt datorate lipsei interesului angajatorului în ceea ce înseamnă dezvoltarea angajatului, ceea ce duce la scăderea motivației acestuia de a performa și în final la renunțarea postului.

4. Este o investiție care dă roade pe termen lung

Este adevărat că investiția în dezvoltarea angajaților costă bani. Este posibil ca anumite companii să ezite să facă această investiție, deoarece rentabilitatea dezvoltării angajaților nu este mereu imediată.

Acestea fiind spuse, furnizarea de căi pentru dezvoltarea angajaților are o rentabilitate pe termen lung. Un training specializat le permite cursanților să descopere care sunt punctele lor slabe. Cu ajutorul unui trainer bun, fiecare participant va identifica abilitațile pe care trebuie să le dezvolte si le va imbunătăți.

Un program de instruire va aduce toți participanții la un nivel superior. Este esențial să investești în dezvoltarea angajaților dacă dorești ca satisfacția clienților să crească semnificativ.

5. Ajută echipa să fie pregătită pentru viitor

Pe măsură ce ne confruntăm cu efectele COVID-19, este evident că există multe practici la locul de muncă care sunt învechite și pur și simplu nu vor fi eficiente pe măsură ce trecem la „noul normal”. Ceea ce credeam că știm despre modul în care angajații preferă să lucreze se schimbă. Acest lucru ne arată importanța masivă a adaptabilității angajaților.

Investiția în dezvoltarea angajaților este mai mult decât perfecționarea angajaților cu abilități tehnice. O concentrare pe abilități precum comunicarea eficientă, adaptabilitatea și multe altele ajută angajații pentru orice schimbări le apar în cale.

O metodă modernă și mai puțin costisitoare este e-learning-ul. Acesta a devenit o metodă preferată a angajatorilor de pretutindeni pentru perfecționarea și dezvoltarea angajaților. E-learningul este accesibil oricui, singura diferență este că se desfășoară online, iar marele avantaj este că nu mai trebuie să vă deplasați cu echipa în diverse locații de desfășurare al unui anumit program, reducând astfel costul cazării și al transportului.


Resurse similare:

Toate resursele din categoria: Salarizare & Legislația muncii

Lasă un comentariu