Arta de a produce conținut de înaltă calitate este o componentă obligatorie a fiecărei strategii de marketing, indiferent de forma sa, fie că sunt articole de blog, postări pe rețelele sociale, reclame publicitare la TV sau altele. Cu toate acestea, ai observat că numărul companiilor care reușesc să producă conținut cu adevărat captivant și memorabil prin intermediul rețelelor sociale este foarte limitat?

Și orice conținut care nu atinge un anumit nivel de implicare a publicului nu va îndeplini niciodată KPI-urile stabilite chiar de la început. În acest articol analizăm câteva sfaturi practice pentru publicarea de postări reușite pe social media, cu accent pe Facebook.

1. Crează conținut de valoare

Regula de aur a Facebook și, în general a rețelelor sociale, este că, dacă îți dorești publicarea de postări reușite, atunci ar trebui să te concentrezi pe producerea de informații de valoare ca parte a conținutului respectiv. Dacă doar scrii despre lucruri superficiale și nu depui efort suficient în acest sens, atunci urmăritorii tăi de pe Facebook cel mai probabil nu vor fi suficient de implicați.

Acest lucru va genera un număr foarte scăzut de acțiuni ale utilizatorilor pe postările tale, cum ar fi aprecierile (like-uri) sau distribuirile (shares), care, în cele din urmă, îți vor produce doar dezamăgire și frustrare.

Așadar, alocă-ți timpul necesar pentru o analiză detaliată asupra subiectului postării tale și investește resurse suficiente în crearea de conținut de calitate. De exemplu, poți posta sfaturi valoroase cu privire la un anumit subiect legat de afacerea ta. Sfaturi pe care utilizatorii le pot integra în practica lor ar putea genera cu siguranță interes. Și chiar mai mult, i-ar determina să revină pe pagina ta de Facebook pentru alte sfaturi similare.

Ca exemplu, să presupunem că ești instructor de schi și că îți dorești ca oamenii să interacționeze cu pagina ta de Facebook, ceea ce ar putea genera mai mulți potențiali clienți pentru tine. Conținutul care te-ar putea ajuta în acest scop pot fi informațiile utile despre practica schiului. Spre exemplu, sfaturi despre cum să alegi echipamentul de schi perfect pentru nivelul tău, sfaturi și trucuri despre inițierea în schi fără bătăi de cap, etc.

Ca exemple practice, iată câteva astfel de postări făcute de Gravity Adventure pe pagina lor de Facebook.

Așadar, nu te rezuma doar la informații generale și fii generos în informații importante și utile pentru oameni despre schi ca sport, sau ca hobby, oferind potențialilor clienți posibilitatea de a vedea că ești cu adevărat un profesionist în acest domeniu. Acest lucru le-ar aduce o aromă plăcută a stilului tău de practică și i-ar asigura că ai într-adevăr o experiență solidă în practicarea profesiei tale.

Resurse similare:

2. Stârnește emoții

Printre cele mai importante declanșatoare care determină oamenii să se angajeze în conversații pe rețelele sociale sunt emoțiile. Emoțiile creează anumite modele neurologice care dau naștere anumitor comportamente.

Vorbim aici despre acele nevoi de bază pe care fiecare ființă umană le integrează și le manifestă atunci când sunt trezite de diferiți factori declanșatori. Astfel de nevoi sunt în general cele care privesc:

  • comunicarea și întreținerea relațiilor cu ceilalți;
  • obținerea aprobării de grup – aceasta include apartenența la grupuri, exprimarea ideilor și emoțiilor și obținerea de feedback afirmativ încadrul grupului;
  • contribuția în societate, ajutorul pe care-l acordăm celor din jur, și exprimarea ideilor în conformitate cu convingerile personale;
  • sentimentul de bucurie – mulți dintre noi citim fluxurile de știri din Facebook pentru relaxare sau inspirație, care în cele din urmă generează bucurie și o stare de bine.

Așadar, înainte de a crea o postare sau o campanie pe Facebook, alocă-ți timpul necesar pentru a analiza modalitățile în care poți folosi acel conținut pentru a induce oricare dintre emoțiile de mai sus. Doar una dintre aceste emoții poate determina cu ușurință utilizatorii să partajeze conținutul tău cu prietenii și să genereze o creștere virală a vizibilității acestuia în online.

Poți crea mai multe tipuri de conținut sau te poți folosi de câteva trucuri utile, cum ar fi adresarea întrebărilor la sfârșitul postării pentru a atrage opinii despre subiecte pe care știi că urmăritorii tăi le adoră. Sau le poți oferi sfaturi despre cum să rezolve problemele despre care oamenii sunt interesați – ca exemple: cum să planteze un sâmbure de avocado și să crească un copac de avocado în casă, cum să-și creeze singuri propriul mobilier, etc.

Alte sfaturi pentru publicarea de postări reușite care să implice utilizatorii de Facebook în campaniile tale pot fi: utilizarea concursurilor, a sondajelor pe o anumită temă, a videoclipurilor amuzante sau a fotografiilor cu animale drăguțe, etc.

Și, bineînțeles, unul dintre cele mai importante sfaturi pentru publicarea de postări reușite este următorul: forța mesajului poate descrește vertiginos fără o structură adecvată. Iar această idee ne conduce la următorul nostru sfat referitor la structurarea conținutului.

3. Pune structură în el

Informații abundente sunt distribuite zilnic pe internet cu privire la milioane de subiecte, inclusiv pe rețelele de socializare. Suntem bombardați continuu de cantități imense de informații, astfel încât creierele noastre sunt nevoite să depună un efort semnificativ pentru a le filtra și a asimila doar acele informațiile pe care le considerăm utile.

În consecință, creierul uman a dezvoltat capacitatea de a citi și de a filtra aceste informații foarte rapid. Deci, dacă doriți să postați conținut pe Facebook care să devină viral, cu siguranță trebuie să lucrați la structura mesajului pe care îl transmite. În practică acest lucru implică:

  • să structurezi un mesaj concis și să te folosești de bullet points sau alte trucuri de editare care să-ți sumarizeze bine mesajul;
  • în loc de text, încearcă să utilizezi infografice sau orice alt tip de conținut vizual;
  • folosește pe cât posibil conținut video educațional sau fotografii cu mesaje memorabile;
  • folosește titluri și subtitluri care pot sumariza sau evidenția ideile principale.

Încearcă să structurezi conținutul cât mai concis posibil și, atunci când există multe informații de comunicat, încearcă să te folosești de mijloace mai atractive, cum ar fi fotografiile, videoclipurile, infograficele sau orice mijloace care fac mesajul mult mai ușor de urmărit și de integrat de către utilizatori.

Oamenii nu te vor urmări dacă nu le captezi atenția!

Toate resursele din categoria: Marketing și SEO

Author

Digital marketing specialist

Write A Comment